ВИКОРИСТАННЯ ІКТ НА УРОКАХ УКРАЇНСЬКОЇ ТА ЗАРУБІЖНОЇ ЛІТЕРАТУРИ
Федоренко Юлія Сергіївна
У роботі подано тези, щодо використання електронних освітніх ресурсів на уроках української та зарубіжної літератури.
Для учителів української та зарубіжної літератури.


-         Входження інформаційно-комунікативних технологій в усі сфери діяльності людини і суспільства стає визначальним джерелом їх об’єктивного розвитку;
-         Підготувати дитину до активної і плідної життєдіяльності в інформаційному суспільстві – одне з головних завдань сучасного етапу модернізації національної системи освіти;
-         При підготовці до уроку з використанням ІКТ вчитель не повинен забувати, що це УРОК, а значить складає план уроку виходячи з його цілей, при відборі навчального матеріалу він повинен дотримуватися основні дидактичні принципи: систематичності та послідовності, доступності, диференційованого підходу, науковості та ін. При цьому комп'ютер не замінює вчителя, а тільки доповнює його;
-         Принцип адаптивності: пристосування комп'ютера до індивідуальних особливостей дитини;
-         Керованість: у будь-який момент можлива корекція вчителем процесу навчання;
-         Інтерактивність і діалоговий характер навчання;
-         ІКТ мають здатність "відгукуватися" на дії учня і вчителя; "вступати" з ними в діалог, що і становить головну особливість методик комп'ютерного навчання;
-         Оптимальне поєднання індивідуальної та групової роботи;
-         Підтримання в учня стану психологічного комфорту при спілкуванні з комп'ютером;
-         Необмежене навчання: зміст, його інтерпретації і додаток скільки завгодно великі;
-         Комп'ютер може використовуватися на всіх етапах: як при підготовці уроку, так і в процесі навчання: При поясненні (введення) нового матеріалу, закріпленні, повторенні, контролі;
-         Велику допомогу при підготовці та проведенні уроків надає вчителю пакет Microsoft Office, який включає в себе крім відомого всім текстового процесора Word ще й систему баз даних Access і електронні презентації PowerPoint;
-         Система баз даних передбачає велику підготовчу роботу при складанні уроку, але в підсумку можна отримати ефективну і універсальну систему навчання та перевірки знань;
-         Текстовий редактор Word дозволяє підготувати роздатковий та дидактичний матеріал;
-         Електронні презентації дають можливість вчителю при мінімальній підготовці і незначних витратах часу підготувати наочність до уроку. Уроки, складені за допомогою PowerPoint видовищні і ефективні в роботі над інформацією;
-         Індивідуалізація навчання;
-         Зростання обсягу виконаних на урок завдань;
-         Розширення інформаційних потоків при використанні Internet;
-         Підвищення мотивації та пізнавальної активності за рахунок різноманітності форм роботи, можливості включення ігрового моменту;
-         Комп'ютер дає вчителю нові можливості, дозволяючи разом з учнем отримувати задоволення від захопливого процесу пізнання, не тільки силою уяви розсовуючи стіни шкільного кабінету, але за допомогою новітніх технологій дозволяє зануритися в яскравий барвистий світ. Таке заняття викликає у дітей емоційний підйом, навіть відсталі учні охоче працюють з комп'ютером.






БІБЛІОГРАФІЯ
1.     Биков О. Новітні інформаційні технології в навчально-виховному процесі О. Биков // Школа. – 2008. – № 7.
2.     Букач А. Інформаційні та комунікаційні технології в освітній системі міста А. Букач // Школа. – 2007. – № 12.
3.     Закон України "Про основні засади розвитку інформаційного суспільства в Україні на 2007-2015 роки" // Урядовий кур’єр. 2007. -№6.
4.     Зимняя И. А. Ключевые компетентности как результативно-целевая основа компетентносного подхода в образовании И.А.Зимняя. – М.: Исследовательський центр проблем качества подготовки специалистов, 2004.
5.      М.Кітаєва. Використання  мультимедійних  технологій / Початкова освіта, №38, 2011, ст.7
6.     Кочевой Р. А. Информационные технологиив процес се обучения/ Р. А. Кочевой //доп. Учасників V Всеукр. Наук. -метод. Конф. Впровадження нових інформаційних технологій навчання. - Запоріжжя:ЗДІА, 2005 р.
7.     Пархомець І. Ю. Нові інформаційні технології навчання І.Ю.Пархомець // Управління школою. – 2007. – № 29.
8.     Полат Е. С. Современные педагогические и информационные технологии в системе образования: учебн. Пособие для студентов высших учебных заведений/ Е. С. Полат, М. Ю. Бухаркина. - М. Академия, 2007.
9.     Л.Пономаренко. Мультимедійна  підтримка  навчального  процесу / Початкова  освіта, №1-2, 2012, ст.16
10.           Радул В. В., Соціальна зрілість особистості вчителя: фактори формування/ В. В. Радул. -К. Вища шк., 2008. -240с.
Інтернет-ресурси
Відомості про автора: Федоренко Юлія Сергіївна, вчитель української мови і літератури та зарубіжної літератури Федорівського НВК, спеціаліст.


1 коментар: