ВИКОРИСТАННЯ ІКТ
НА УРОКАХ УКРАЇНСЬКОЇ ТА ЗАРУБІЖНОЇ ЛІТЕРАТУРИ
Федоренко Юлія
Сергіївна
У роботі
подано тези, щодо використання електронних освітніх ресурсів на уроках
української та зарубіжної літератури.
Для
учителів української та зарубіжної літератури.
-
Входження інформаційно-комунікативних
технологій в усі сфери діяльності людини і суспільства стає визначальним
джерелом їх об’єктивного розвитку;
-
Підготувати дитину до активної і плідної
життєдіяльності в інформаційному суспільстві – одне з головних завдань
сучасного етапу модернізації національної системи освіти;
-
При підготовці до уроку з використанням
ІКТ вчитель не повинен забувати, що це УРОК, а значить складає план уроку
виходячи з його цілей, при відборі навчального матеріалу він повинен
дотримуватися основні дидактичні принципи: систематичності та послідовності,
доступності, диференційованого підходу, науковості та ін. При цьому комп'ютер не замінює вчителя,
а тільки доповнює його;
-
Принцип
адаптивності: пристосування комп'ютера до індивідуальних особливостей дитини;
-
Керованість:
у будь-який момент можлива корекція вчителем процесу навчання;
-
Інтерактивність
і діалоговий характер навчання;
-
ІКТ
мають здатність "відгукуватися" на дії учня і вчителя; "вступати"
з ними в діалог, що і становить головну особливість методик комп'ютерного
навчання;
-
Оптимальне
поєднання індивідуальної та групової роботи;
-
Підтримання
в учня стану психологічного комфорту при спілкуванні з комп'ютером;
-
Необмежене
навчання: зміст, його інтерпретації і додаток скільки завгодно великі;
-
Комп'ютер
може використовуватися на всіх етапах: як при підготовці уроку, так і в процесі
навчання: При поясненні (введення) нового матеріалу, закріпленні, повторенні,
контролі;
-
Велику
допомогу при підготовці та проведенні уроків надає вчителю пакет Microsoft
Office, який включає в себе крім відомого всім текстового процесора Word ще й
систему баз даних Access і електронні презентації PowerPoint;
-
Система
баз даних передбачає велику підготовчу роботу при складанні уроку, але в
підсумку можна отримати ефективну і універсальну систему навчання та перевірки
знань;
-
Текстовий
редактор Word дозволяє підготувати роздатковий та дидактичний матеріал;
-
Електронні
презентації дають можливість вчителю при мінімальній підготовці і незначних
витратах часу підготувати наочність до уроку. Уроки, складені за допомогою
PowerPoint видовищні і ефективні в роботі над інформацією;
-
Індивідуалізація
навчання;
-
Зростання
обсягу виконаних на урок завдань;
-
Розширення
інформаційних потоків при використанні Internet;
-
Підвищення
мотивації та пізнавальної активності за рахунок різноманітності форм роботи,
можливості включення ігрового моменту;
-
Комп'ютер дає вчителю нові можливості,
дозволяючи разом з учнем отримувати задоволення від захопливого процесу
пізнання, не тільки силою уяви розсовуючи стіни шкільного кабінету, але за
допомогою новітніх технологій дозволяє зануритися в яскравий барвистий світ.
Таке заняття викликає у дітей емоційний підйом, навіть відсталі учні охоче
працюють з комп'ютером.
БІБЛІОГРАФІЯ
1. Биков О. Новітні інформаційні
технології в навчально-виховному процесі О. Биков // Школа. – 2008. – № 7.
2. Букач А. Інформаційні та
комунікаційні технології в освітній системі міста А. Букач // Школа. – 2007. –
№ 12.
3. Закон України "Про основні
засади розвитку інформаційного суспільства в Україні на 2007-2015 роки" //
Урядовий кур’єр. 2007. -№6.
4.
Зимняя
И. А. Ключевые компетентности как результативно-целевая основа компетентносного
подхода в образовании И.А.Зимняя. – М.: Исследовательський центр проблем
качества подготовки специалистов, 2004.
5.
М.Кітаєва.
Використання мультимедійних технологій / Початкова освіта, №38, 2011,
ст.7
6. Кочевой Р. А. Информационные
технологиив процес се обучения/ Р. А. Кочевой //доп. Учасників V Всеукр. Наук.
-метод. Конф. Впровадження нових інформаційних технологій навчання. -
Запоріжжя:ЗДІА, 2005 р.
7. Пархомець І. Ю. Нові інформаційні технології
навчання І.Ю.Пархомець // Управління школою. – 2007. – № 29.
8. Полат Е. С. Современные
педагогические и информационные технологии в системе образования: учебн.
Пособие для студентов высших учебных заведений/ Е. С. Полат, М. Ю. Бухаркина. -
М. Академия, 2007.
9. Л.Пономаренко.
Мультимедійна підтримка навчального
процесу / Початкова освіта, №1-2,
2012, ст.16
10.
Радул
В. В., Соціальна зрілість особистості вчителя: фактори формування/ В. В. Радул.
-К. Вища шк., 2008. -240с.
Інтернет-ресурси
Відомості про автора: Федоренко Юлія Сергіївна,
вчитель української мови і літератури та зарубіжної літератури Федорівського
НВК, спеціаліст.
Стаття дуже цікава і змістовна. Успіхів Вам!
ВідповістиВидалити