ВИКОРИСТАННЯ ІНТЕРНЕТ-РЕСУРСІВ НА УРОКАХ УКРАЇНСЬКОЇ ЛІТЕРАТУРИ
Насипайко Олена Анатоліївна
вчитель
української мови та літератури, зарубіжної літератури Олексіївської
загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів Кіровоградського району Кіровоградської
області.
У статті
висвітлено можливості використання Інтернет-ресурсів у процесі вивчення
української літератури в школі, визначено доцільність та актуальність різних
видів Інтернет-ресурсів та охарактеризовано їх доступність в сучасних умовах
кожному учню та вчителю, показано на прикладах можливості використання в
навчальному процесі ігрових методів вивчення української літератури з
використанням інформаційно-комунікаційних технологій.
Зкожним днем роль школи в житті сучасної дитини збільшується
і це ніяк
не можна змінити.
Тому для того, аби безпосередньо освіта збагачувала внутрішній світ учнів, потрібно її осучаснити
і зробити більш
доступною кожному. Щодня люди стикаються з новітніми технологіями
і намагаються їх пізнати
для того, щоб покращити рівень свого життя
та йти в ногу з часом. Зогляду на це школа повинна ще змалечку готувати школярів
до того, що їм доведеться користуватися різними досягненнями
науки та техніки. Однією з найбільш популярних розробок людства
за останній час є мережа Інтернет.
Інтернет-ресурси (сукупність електронних документів або файлів,
об`єднаних одним IP-адресою або доменом) займають
все більшу вагу в реалізації практичнихз авдань
в освіті. Комп’ютер сприяє розвитку самостійності
і творчихздібностейучнів, спеціальної або загальної обдарованості,
формуванню політехнічнихзнань,
забезпечує інтенсифікацію діяльності вчителя
та учнів на уроці і в процесі підготовки до нього, здійснення диференціації
й індивідуалізації навчання,
посилює міжпредметні зв’язки,
дозволяє змінити
саму технологію надання освітніх послуг,
зробити урок більш наочним
і цікавим. Все це разом дає змогу покращити якість навчання
у школі.
Існують
широкі можливості застосування інтернет-ресурсів при вивченні української
літератури. Зокрема, застосування комп’ютера під час проведення занять з цієї
дисципліни можливе в таких випадках: супровід навчального матеріалу
(використання анімацій, відео-фрагментів, ілюстрацій запропонованих на дисках);
застосування комп’ютерних відеопрезентацій під час пояснення нового матеріалу;
використання відеофільмів, знятих на основі літературних творів; самостійна
робота з використанням комп’ютера [1, с. 24].
Серед
популярних інтернет-ресурсів, які використовую при підготовці та проведенні
уроків української літератури, є такі, як: LearningApps, Youtube, віртуальні електронні
бібліотеки, блоги та інше.
LearningApps є додатком Web 2.0 для підтримки навчання та процесу викладання за допомогою
інтерактивних модулів. Існуючі модулі можуть
бути безпосередньо включені
у зміст навчання,
а також їх можна змінювати або створювати
в оперативному режимі. На сайті доступна база завдань, розроблених учителями. А також можна самостійно розробити завдання відповідно
до теми, яку ви опрацьовуєте з дітьми.
Іншим не менш популярним засобом,
яким користуються вчителі
є Youtube. YouTube – це безкоштовна
онлайн-служба для роботи з потоковим відео, яка надає можливість всім бажаючим переглядати
та надсилати власне відео.
Найголовнішою характеристикою данного сервісу є те,
щовінбезкоштовний. Потрібно просто зареєструватись, створити власний акаунт
– і у користувача є можливістьпоказувати власні роботи ціломусвіту.
Саме завдяки простоті
та зручності використання,
YouTube став одним з найпопулярніших сервісів для
розміщення відеофайлів
[2, с.8].
Саме завдяки цьому
ресурсу діти можуть
в будь-який момент переглянути цікаве відео,
яке стосується теми уроку або ж попередньо скачати відео
на якийсь носій, якщо
в класі немає вільного
доступу до Інтернету.
Використання Youtube допомагає використовувати
при вивченні зорову
та слухову пам'ять,
що активує розумову діяльність
та сприяє кращому засвоєнню
нового матеріалу. Діти переглядають цікаве відео
і можуть самостійно репрезентувати почутуінформацію.
Наступним
ресурсом є електронні бібліотеки – це
упорядковані колекції різнорідних електронних документів (зокрема книжок),
наділених засобами навігації й пошуку. У такій бібліотеці учні мають змогу
знайти той чи інший твір у повному обсязі, а крім того електронні бібліотеки
•
роблятьтвори української літератури більш доступними;
• сприяють
збереженню культурної спадщини;
• підвищують
ефективність роботи і навчання.
Проте не
варто забувати, що справжня книжка приносить більше морального задоволення при
читанні, а також дозволяє повністю поринути в епоху, описану у тому чи іншому
тексті.
Ще одним
інтернет-ресурсом, яким можна користуватися при вивченні української літератури
є блог. Блог («мережевий журнал чи
щоденник подій») — це веб-сайт,головний зміст якого — записи, зображення чи
мультимедіа, що регулярно додаються. Для блогів характерні короткі записи
тимчасової значущості. Саме на власному блозі вчитель має змогу висвітлювати
актуальну інформацію з предмета, готувати інформацію про самостійне опрацювання
учнями теми, також розробляти завдання для он-лайн виконання.
Отже, можна
з впевненістю сказати, що використання сучасних інтернет- ресурсів є
надзвичайно актуальною проблемою в сучасній системі освіти. Використання
Інтернету в освіті може дати реальний ефект за обов’язкової умови ‒ наявності
чітко визначеної і обґрунтованої методології його впровадження та
функціонування. Використання вище зазначених додатків полегшує викладання та
вивчення української літератури, яка сьогодні є одним із найважливіших предметів
для вступу до вищих навчальних закладів.
Бібліографія
1.
Полат Є. С. Нові
педагогічні та інформаційні технології в системі освіти: Навчальний посібник
для студентів педагогічних вузів і системи підвищення кваліфікації педагогічних
кадрів / Є. С. Полат, М. Ю. Бухаркіна, М. В. Моїсеєва та ін; Під редакцією Є.
С. Полат. – М.: Видавничий центр "Академія", 2003. – 272 с.
2.
Цвєткова А. Я
Можливості та шляхи включення Інтернет у шкільний освітній простір / А. Я.
Цветков / Питання Інтернет - освіти. 2003. – № 23. – с. 8-9.
3.
Десятов Д. Л.
Використання навчальних можливостей YouTube на уроках історії / Д. Л. Десятов
// Історія в школі. – 2012. – № 1. – С. 19-22.
LearningApps дозволяє досить швидко підготувати різнопланові завдання, тому вчителеві варто додати до свого інструментарію цей корисний сервіс. Цікава стаття, дякую!
ВідповістиВидалитиНинішню молодь настільки поглинула інтернет мережа, що й навчання без неї не може їх зацікавити. Дуже складно поєднувати урок літератури з інтернет-ресурсами. Адже література - це перш за все книга та робота з нею. Але вчителі, які йдуть у ногу з часом, завжди знайдуть місце для використання Інтернету на уроці.
ВідповістиВидалити